vineri, 4 octombrie 2013

Rosia Montana

    Ca tot omul agresat zilnic de mass-media, mai mult de nevoie, am urmărit si eu tot protestul la adresa Rosiei Montane Gold Corporation. Am fost de-a dreptul uimit de mulțimea, mai colorata ca ultima colecție Desigual, ce se aduna zi de zi in diferite orașe  din țară dar si din străinătate, pentru a perora la adresa consorțiului canadian.
    Si, cum in spatele fiecărui protest se afla tot felul de interese obscure, am decis sa fac o mica cercetare pe acest domeniu. Am apelat astfel la o serie de sociologi si statisticieni de prestigiu cu ajutorul cărora am demarat un sondaj de opinie in mijlocul manifestanților din București (unde au avut loc demonstrațiile cu cel mai mare număr de participanți).
    Sondajul, extrem de simplu, le prezenta subiecților o harta a Europei si le cerea acestora sa indice cu o cât mai mare precizie locația Rosiei Montane. Rezultatul sondajului este, din păcate, mult mai alarmant decât toate cianurile RMGC. Ei bine, dintr-un total de 2800 de intervievați, doar 11% au indicat poziția localității cu o precizie de sub 100 km, 82% au resuit totuși sa plaseze Rosia Montana pe teritoriul actual al României  (70% din aceștia au indicat zona Transilvaniei, 19% Moldova iar restul Muntenia) iar 14% au plasat Rosia Montana undeva in Europa (cel mai frecvent pe teritoriile Ucrainei si Slovaciei dar eu existat si persoane care credeau ca localitatea respectiva se afla in Germania). Cel mai ciudat insa a fost ca peste 100 din participanții la sondaj au cerut harta cu toate continentele pentru ca, după părerea lor, Rosia Montana nu se afla in Europa.
     Văzând rezultatele astea mi-a venit sa ma duc sa ii trimit pe toți manifestanții ăștia la mamele lor. Mi-am dat seama ca, dupa ce Noaptea de Înviere a devenit mai mult prilej de întâlnire a tinerilor in fata bisericii pentru o poveste, un șpriț, un joint, acuma au ajuns ca si manifestările de protest sa devina mijloc de socializare. Pai fir-ați, voi ai dracului de hipsteri, facebook-ul  nu va mai ajunge? Hai, marș înapoi la like-uri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu