joi, 30 ianuarie 2014

Franta - Manual de utilizare (III)

== CACAT DE CAINE ==


     Daca in Romania, in timp ce se plimba pe strada cetateanul trebuie sa fie atent sa nu dea intr-una din multele gropi din asfalt, francezul pieton umbla la randul sau cu capul in pamant dar dintr-un cu totul alt motiv: rahatul de caine.
     Am incercat sa imi dau seama din ce motiv, trotuarele frantuzesti sunt extrem de impanate cu rahati mai mici sau mai marim in functie de dimensiunea prestatorului. M-am gandit ca ar putea fi din cauza ca aici sunt mai multi caini dar sa fim seriosi, Romania e recunoscuta ca una din tarile europene cu cel mai mare numar de caini vagabonzi. E posibil insa ca, desi vagabonzi, cainii romani sa fie mult mai educati in comparatie cu cei francezi.
     Oricum, trecand peste factorul "animal", prezenta cacatului de caine pe strada are o importanta dimensiune umana. Desi la fiecare stalp exista pungulite special dedicate culesului de cacat de pe jos cetateanul de rand nu se indura sa le si foloseasca. Aceasta lipsa de simt civic poate fi pusa pe faptul ca majoritatea plimbatorilor de animale sunt de fapt niste batrani cocosati, plin de artrite, care de abia isi misca hoitul dintr-un loc in altul iar daca-i pui sa mai faca si inchinaciuni la sfantul rahat apoi cu siguranta ca asta ar putea fi ultima matanie a vietii lor.
      Si uite asa, pentru ca din motive fizice, respectivii cetateni nu au nici macar intentia de a curata in urma animalului iubit, asa ca si aici ca si in Romania, cuvintele de ordine sunt: ai grija unde calci!  Singura diferenta "aici vs. acolo" e ca efectul calcatului gresit e cu totu altul, iar eu imi pun tot mai des intrebarea, oare ce e de preferat: durerea unei glezne luxate intr-o groapa romaneasca sau scarba generata de cacatul cainesc moale ce ti se lipeste pe talpa?

2 comentarii:

  1. Salut,

    Scuze pentru off-topic dar încerc cu disperare să gasesc niște postări mai vechi ale tale, un fel de mini roman chestia cu fosa septică și căcatul disparut fără urmă care pănă la urma era mâncat de cei câțiva, acum parcă și mai mulți, din televiziune. Ce s-a întâmplat cu ele? Le-ai șters?

    Mersi,
    - un simpatizant-

    RăspundețiȘtergere
  2. Marele defect alcestui blog consta in faptul ca postarile nu sunt pregatite dinainte cat despre mentenanta nici nu se pune problema. Pur si simplu cand am chef ma asez la tastatura si scriuc e am in cap in momentul respectiv. Odata postat ... habar nu mai am ce am scris :) Nu recitesc niciodata postarea sa verific eventuale greseli si de asemenea nu revin peste o perioada de timp sa vad daca postarea X mai e la locul ei. De cand am inceput sa scriu am peste 150 de postari asa ca habar nu am ce am scris acum sa zicem 37 de "texte". Certe e ca nimic nu a sters cu voia mea (am mai postat si in stare de ebietate dar nici in halul ala ... :) )

    RăspundețiȘtergere