marți, 28 ianuarie 2014

R.I.P. Temistocle Popa !

Cand am aflat ca a murit Temistocle Popa m-am intristat infinit mai mult in raport cu momentul in care am aflat ca a murit Michael Jackson.
Am inceput cu aceasta comparatie pentru a ilustra (pentru cei ce inca nu stiau deja) ca Temistocle Popa a fost un mare artist, mai precis compozitor. Iar daca nici acum nu va amintiti de el atunci va mai dau un indiciu: lalele. Ei bine, DA ! Temistocle a fost celebru compozitor al mai inainte amintitei melodii, un adevarat imn inchinat Olandei.
Personal l-am cunoscut pe Temistocle la Uniunea compozitorilor. Pe atunci el era deja un compozitor consacrat iar eu numai ce ma lansasem cu cateva lucrari de muzica de camera. Spre deosebire de allti compozitori,  Temistocle Popa era o persoana lipsita de arfe, dispusa oricand sa sara in ajutorul celor ce-i cerau acest lucru, ba cu un acord mai grav, ba cu un si bemol, in fine, dupa cum se cuvenea.
Ca un bun cunoscator al lumii muzicale nu am putut sa nu ii admir toate compozitiile dar cum e si nomal am avut si o melodie preferata, o adevarata BIJUTERIE - "Trecea fanfara militara". La un moment dat ajunsesem atat de innebunit dupa aceasta melodie incat mi-am setat-o ca ringtone la telefonul mobil dar si la cel fix, ca sonerie la usa, melodie de desteptare dimineatam claxon la masina, etc.
Dar anii au trecut, Temistocle a imbatranit si s-a facut una cu tarana. Melodiile lui raman insa vii si nealterate de trecerea timpului si in curand David Gueta va scoate un CD cu remixuri ale celor mai mari hituri iesite din inima lui Temistocle Popa.
Odihneste-te in pace conFRATE !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu