marți, 29 noiembrie 2011

rroman din rromania

M-am dus si eu la mediateca la Sete.
Pentru cei neinitiati:
Sete = oras in sudul frantei, 45.000 locuitori (cam ca Lugojul)
Mediateca = asa-i zice la biblioteca in Franta.
Biblioteca (cf. Dex) = .... xx) Colecție (publică sau particulară) de cărți, publicații periodice, manuscrise etc., clasificate și aranjate într-o anumită ordine pentru a facilita utilizarea lor de către cititori. xxx) Instituție care adăpostește o asemenea colecție, punând-o la dispoziția cititorilor.
Asa ca m-am dus la mediateca : filme, carti, cd-uri cu muzica de toate felurile, benzi desenate, etc. Si toate astea pentru un abonament de 10 euro. PE AN ! K DO !
Si ce vad la mediateca: plin de adolescenti, si nu exagerez. Intelegeti acum de ce mi-am permis ca in inceputul acestei postari sa explic termenul de "Biblioteca" ? Pentru ca in Romania (in cazul ca o astfel de institutie mai exista) biblioteca e frecventata atat de "des" si mai ales de tineri, incat trebuie sa le spunem ce inseamna cuvantul...
Dar, sa revenim. m-am dus glont in zona cu CD-uri sa imi iau ceva material de ascultat in masina si, ironie sau nu, am ajuns exact in zona rezervata muzicii europene. Hai sa vad ce gasesc legat de Romania - zic - asteptandu-ma sa dau de o Angela Similea, un Phoenix sau macar o Inna. Evident, exista un spatiu special destinat "muzicii din estul europei", unde, alaturi de mari succese din Ungaria, Bulgaria, Rusia si Serbia, gasesc urmatoarele:
- Taraf de Haïdouks Groupe de musiciens tziganes Lautari
- Fanfare ciocarlia the Romanian Gypsy Horns once more
- Romanian Gypsy music
- Fanfare Paysanne De Zece Prajini
si, cu voia dumneavoastra, ultima pe lista:
- Romica Puceanu
Asa ca, domnilor la fel de destepti precum campania ce o promovati (http://www.romaniisuntdestepti.ro/), credeti ca internetul e punctul de plecare pentru a schimba odata pentru totdeauna imaginea noastra afara ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu