miercuri, 9 ianuarie 2013

400 de grame

In 1901 doctorul Duncan MacDougall a lansat teoria conform careia sufletul cantareste 21 de grame.

In 2003  Alejandro González Iñárritu face un film intitulat 21 de grame. Cum nu l-am vazut nu-mi pot da cu parerea de valoarea acestuia dar banui ca are pe undeva o legatura cu cercetarea doctorului  MacDougall.

In vara lui 2011 mi-am cumparat cantar de baie. Cantarul meu functioneaza cu 2 baterii  AA si are afisaj electronic. In toamna aceluiasi an, dupa o alergare usoara de 30 de minute am ajuns acasa si m-am cantarit.
78,6 kg. Imediat dupa aceea am simtit nevoia de a merge sa ma cac si, cum tot timpul pe buda iti  vin cele mai bune idei, m-am gandit "oare ce-ar fi sa ma cantaresc si dupa". Zis si facut. Termin treaba, trag apa si ma cantaresc din nou. 78,2 kg.
Cercetarea mea a continuat de-a lungul mai multor luni. Am repetat experimentul de mai multe ori, in conditii fizice diferite de:
- timp  -cacare dimineatza la trezirea din somn, cacare la pranz dupa o masa copioasa,
- stare de agregare  -diaree sau constipare
- stres - dupa o zi de munca sau dupa o zi de concediu

Indiferent de situatie insa , diferenta de greutate a corpului meu intre cele doua momente, inainte si dupa rahatzeala, era aceeasi : 400 grame!

Recunosc, cantarul meu made in Tailanda nu e extrem de performant deci ar putea exista mici deviatii. Dar totusi, obtinerea de o maniera repetitiva a acelorasi rezultate, in orice conditii si folosind aceleasi mijloace de masura da valoare cercetarii mele. In concluzie, aceasta umila amprenta stiintifica  ar trebui sa constituie un punct de plecare pentru toti epigonii ideilor mele pentru ca eu consider ca am deschis doar o usa. Si, cu toate ca investigatiile in acest domeniu sunt firave, in acest moment imi permit totusi sa afirm fara jena ca sufletul e aproximativ de 20 de ori (19,0476... pentru ingineri) mai usor comparativ cu cacatul.

Nu ma crezi? Ia-ti cantar !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu