duminică, 28 aprilie 2013

Intalniri (I) - Nicolae Guta

Ma intorceam cu avionul din Italia. De careva ore imi dadusem demisia din functia de Papa. Eram trist si infometat. Supa se terminase inainte ca stewardesele sa ajunga la mine asa ca am fost nevoit sa ma multumesc cu cativa biscuiti si o apa minerala. Fara pic de turbulente ne pregateam sa parasim spatiul aerian italian cand l-am vazut pe geam.
Nicolae Guta, dar nu in carne si oase ci doar spirit, pur spirit. Cu toate astea, avea mustata semn ca in moarte Guta s-a intors la chintesenta.
Statea pe un nor si avea aripi, aripi mari, gri. Cu toate ca eu eram foarte abatut trebuie sa recunosc ca el avea o privire mult mai trist decat a mea. Era mort, proaspat, si cum altfel putea sa moara Nicolae Guta decat sufocat de dragostea miliardelor de fani din regiunea Trieste. S-a intamplat pe finalul unui concert din cadrul turneului Nord Italian al recent regretatului cand, in timpul celebrului hit "Strainatatea", multimea innebunita a scapat de sub control, oamenii s-au calcat de-a dreptul din picioare si, in haosul creat, NG si-a pierdut viata alaturi de alte 117 persoane - fani, oameni de ordine, parasute, etc.
Daca moartea poate fi frumoasa, sa mori rapus de dragoste e de-a dreptul sublim.
Intrucat mi-am dat seama ca e ultima mea  sansa de a sta de vorba cu marele artist, l-am rugat pe pilot sa opreasca, am deschis hubloul, l-am salutat si l-am intrebat daca e dispus sa stea de vorba cu mine. Mi-a spus ca isi asteapta randul la judecata de apoi dar ca e foarte increzator ca va ajunge in rai pentru ca si Celui de Sus ii place la nebunie Nicolae Guta. Mi-am dat atunci seama ca oricat de intelegator ar fi pilotul tot nu imi pot permite sa profit prea mult de rabdarea pasagerilor. Astfel, pentru a profita de cat mai multa intelepciune pe secunda am decis sa nu il intrerup pe Guta cu intrebarile mele si l-am rugat sa imi vorbeasca despre un subiect foarte drag lui: DRAGOSTEA. Si iata ce am aflat (necenzurat):
"Mi-am cladit toata viata si cariera pe baza observatiei lui Aristotel cum ca dragostea e alcatuita dintr-un singur suflet care locuieste in doua trupuri. Desi putin patetic, comentariul a constituit o iluminare pentru tineretea mea. Dragostea a fost pentru mine arcul voltaic ce mi-a atatat tot timpul imaginatia si mi-a dat energia de a-l da mai departe. Ea nu e nimic alttceva decat o conectare la nivel microscopic atat intre vietuitoare cat si intre lucrurile fara suflet. Da, este de-a dreptul ignorant sa crezi ca dragostea este o caracteristica specifica numai organismelor vii. Dagostea transcende sufletul, rasuflarea si speranta cuprinzand de-a dreptul oameni, animale, plante si lucruri. Am cantat-o toata viata si mi-am educat intreaga familie in acest sens, am trait din dragoste, am murit din dragoste si din acest motiv, spiritul meu este dragoste pura. As vrea pe aceasta cale sa las un mesaj tuturor ..."
Din pacate, in acest moment pasagerii cursei regulate Roma-Timisoara au inceput sa vocifereze iar pilotul a fost nevoit sa se conformeze demarand in tromba. Nu am avut timp sa aud ultimele vorbe ale artistului si, mai trist, nu am avut  nici macar timp de ramas bun asa ca o fac acum: ADIO !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu